Jaahas, olen saanut kommentteja edelliseen. Rebbana ei jaksa lukea tekstiäni, mutta halusi kuitenkin kertoa käyneensä blogillani. Hmm.. mitähän siitä pitäisi sitten ajatella? Olen kovasti pahoillani ystävät, että olen monisanainen selvittäjä. Arvaan, etteivät monet muutkaan ole jaksaneet tekstiäni tavata. Koetan jatkossa selvittää asioita hieman vähemmällä sanamäärällä. Ehkä.

Joulupukki toi minulle lahjakortin ja meinasin tänään mennä käyttämään sen. Intialainen päähieronta kuulostaa ihanalta ja on varmasti sitä. Mutta jotta elämäni ei olisi liian yksinkertaista, heräsin tänä aamuna kuhmu päässäni. Oli pakko soittaa ja siirtää aikaa viikolla. Intialainen päähieronta tuntuu varmasti paljon mukavammalta ilman kuhmua.

Minulle kävi jotenkin kuin Hessu Hopolle, sille kohelolle Aku Ankan ja Mikki Hiiren ystävälle. Että todellakin heräsin kuhmu päässäni eikä minulla ole aavistustakaan, mistä se on siihen tullut. Teorioita on kaksi: olen riekkunut nukkuessani ja kolauttanut sen jotenkin joko seinään tai yöpöydän kulmaan, toinen teoria on, että eilen töissä olen kolhinut itseäni vauhdissa mutta en ole asiaa sen ihmeemmin rekisteröinyt. Joskushan käy niin, että muksahdukset kipeytyvät vasta seuraavaksi päiväksi. Oikein kipeä alue ei ole suuri, mutta sitäkin kipeämpi kyllä! Oikein tähtiä näkyy jos siihen osuu. Ympärillä on sitten vähän vähemmän kipeä alue. Hiusten harjaaminen ja peseminen on tehtävä todella varovasti. Kolmas, mutta varsin utopistinen teoria on, että olen yöllä unissani tukistanut itse itseäni siihen heräämättä.. vaikuttaa todella mahdottomalta, joten siihen ei kannattane perehtyä. Ellette tunne tositapauksia joissa juuri näin olisi käynyt, haluaisin mielenkiinnolla kuulla niistä!

Joudun siis raportoimaan intialaisesta päähieronnasta myöhemmin. Nykyään siihenkin järjestetään oikein kansalaisopiston kursseja, sitä pidetään intiassa kai ihan kansalaistaitona. Näillä leveysasteilla toisen hoitaminen ja hyvän olon tuottaminen koskettamalla on mystifioitu eri tavalla. Ja lisäksi: pidämme suuren osan vuodesta myssyä päässämme. Kuitenkin pää on alue, jota koskettamalla voi tuottaa hyviä ja turvallisia tuntemuksia ja se on silti turvallinen kehonosa johon ei liitetä minkäänlaisia mielikuvia epäsopivasta tai vaivaannuttavasta kosketuksesta. Soisin meidän skandinaavien laajentavan totunnaisia tapojamme. Kosketus on hyvä ja terapeuttinen vuorovaikutuksen muoto.